Samenwerkingen

Meetjesland… maak het mee!

In 2012 sloegen 10 meetjeslandse wandelverenigingen de handen in elkaar om een wandelcriterium op te richten met als doel de mooiste plekjes van het Meetjesland met iedereen te delen. Wandelclub Aalter was daar bij. Ondertussen zijn we uitgegroeid tot een succesvol wandelcriterium waarop we in 2022 niet minder dan 8.500 deelnemers mochten ontvangen op 7 tochten.

Wie aan 5 van de 7 wandelingen deelneemt, ontvangt op de laatste wandeling een mooi gevulde draagtas met streekproducten.

De tochten van het criterium vinden plaats op:
- Zondag 25 februari 2024:
  Startdag
te Knesselare
  door Lachende wandelaars Aalter i.s.m. alle betrokken clubs
- Zondag 24 maart 2024:
 Grenstocht te Sint-Laureins door Roal Benti
- Zaterdag 20 april 2024:
  Bloesemtocht te Zelzate door Trekvogels Boekhoute
- Zondag 14 juli 2024:
 Guldensporentochten te St. Maria Aalter door Lachende Wandelaars Aalter
- Zondag 4 augustus 2024:
 Kastelentocht te Vinderhoute door Reigerstappers Vinderhoute
- Zaterdag 19 oktober 2024:
 Boerentocht te Zomergem door Marchmannekes Waarschoot
- Zaterdag 28 december 2024:
 Eindejaarstocht te Sleidinge door Wandelclub Al Kontent groot Evergem

Logo Meetjesland

Viggaalvrienden

Reeds meer dan 30 jaar maken we deel uit van de viggaalvrienden. Dit is een samenwerkingsverband tussen vier Oostvlaamse wandelclubs. De Reigerstappers uit Vinderhoute, de Scheldestappers uit Zingem, de Natuurvrienden uit Deinze en De Lachende Wandelaars uit Aalter.

Tijdens de winterperiode (november-maart) organiseert elke club 2 wintertochten en bij deelname aan 4 tochten – opgelet : wel bij elke club 1 tocht meepikken – ontvang je een praktisch geschenk. De volgende reeks start op zaterdag, 18 november 2023 bij de Natuurvrienden van Deinze.

Logo Viggaalvrienden

Federatie

Voor algemene informatie over de wandelsport kan je terecht op de website: www.wandelsportvlaanderen.be.

Ben je op zoek naar de wandelingen op een bepaalde datum maw de Walking in Belgium online: www.walkinginbelgium.be. Hierop vind je tevens de meest actuele informatie over een organisatie.
Je kan ook gebruik maken van de app van Wandelsport Vlaanderen.

Geniet je graag nog een eens na, kies dan wandelblog.com voor een verslag of foto-reportage van een voorbije tocht.

Logo WSV